genset perkins genset foton genset cummins murah
jual ECM perkins agen ECM perkins distributor ECM perkins toko ECM perkins seting ECM perkins

Genset Cummins Murah di Sukoharjo Hubungi : 0821 - 1310 - 3112/(021) 9224 - 2423 PT. Tribuana Diesel Adalah penjualan Generating-Set (genset) berkualitas import (builtup) bagi anda yang membutuhkan product berkualitas serta pengadaan yang cepat urgent tanpa berbelit-belit, Genset kami di lengkapi dengan dokumen Certificate Of Original , Manual book engine dan manual book generator, Kami sediakan Genset kapasitas 10 Kva - 650Kva (ANDA PESAN KAMI ANTAR).

Genset Cummins Murah di Sukoharjo Kami juga menerima pembuatan box silent dan perakitan diesel generator set. Produk kami meliputi berbagai diesel generator set model open, silent lokal yang ukuranya menyesuaikan lokasi pondasi genset, mobile/ trailer . Sebagian besar mesin kami menggunakan Merk : Perkins, Cummins, Deutz, Lovol, Isuzu Foton dengan generator Leroy Somer, Stamford, kualitas terbaik brushless alternator. Genset Cummins Murah di Sukoharjo

Genset Cummins Murah di Sukoharjo

Tag :
Jual Genset Lovol | Genset Cummins Murah di Sukoharjo | Jual Genset Lovol kav 45 kva | jual genset lovol Kap 70 Kva Prime Power type 1004TG | Genset Lovol | Genset Lovol kav 45 kva | Jual Genset cummins |

Genset Cummins 175Kva Silent Open Built Up bergaransi dan berkualitas di Pontianak

Genset Cummins 175Kva Silent Open Built Up bergaransi dan berkualitas di Pontianak Hubungi : 0821 - 1310 - 3112/(021) 9224 - 2423 PT. Tribuana Diesel Adalah penjualan Generating-Set (genset) berkualitas import (builtup) bagi anda yang membutuhkan product berkualitas serta pengadaan yang cepat urgent tanpa berbelit-belit, Genset kami di lengkapi dengan dokumen Certificate Of Original , Manual book engine dan manual book generator, Kami sediakan Genset kapasitas 10 Kva - 650Kva (ANDA PESAN KAMI ANTAR). Genset Cummins 175Kva Silent Open Built Up bergaransi dan berkualitas di Pontianak

Pembawa acara dan artis peran yang juga penyanyi Raffi Ahmad mendapat sambutan hangat dan riuh rendah dari para penonton ketika tampil sebagai bagian dari grup vokal Bukan Bintang Biasa (BBB) dalam Konser K-20 Spesial Melly Goeslaw di Balai Sarbini, Semanggi, Jakarta, Kamis (16/5/2013) malam.

JAKARTA, Saco-Indonesia.com -- Pembawa acara dan artis peran yang juga penyanyi Raffi Ahmad mendapat sambutan hangat dan riuh rendah dari para penonton ketika tampil sebagai bagian dari grup vokal Bukan Bintang Biasa (BBB) dalam Konser K-20 Spesial Melly Goeslaw di Balai Sarbini, Semanggi, Jakarta, Kamis (16/5/2013) malam.

Mantan kekasih vokalis Yuni Shara itu tak habis-habisnya menyalami para Raffiah (penggemar Raffi) yang berdiri dekat panggung Konser K-20 Spesial ketika BBB menyanyikan "Let's Dance Together" dan "Putus Nyambung" bersama vokalis, pencipta lagu, dan produser musik Melly Goeslaw.

"Akhirnya kami kembali lagi ke dunia musik yang lengkap dan alhamdulillah Raffi sudah di tengah-tengah kita. Kangen enggak?," seru Melly di panggung, usai menyanyikan kedua lagu tersebut dalam konser yang ditayangkan langsung oleh KompasTV itu.

Sambutan hangat datang bukan dari para penggemar BBB atau BBB Zone semata, melainkan juga dari penyanyi dangdut Iis Dahlia, yang menonton dari tribun. "Malam ini sambutannya luar biasa. Oh ya, di sana (tribun) juga ada Iis Dahlia," kata Melly.

Kalimat Melly itu ditimpali oleh Raffi. "Saya ucapkan terima kasih buat Teh Melly, BBB Zone (para penggemar BBB). Terima kasih, di saat susah, kalian tetap ada. Yah ibu-ibu lagi. Tapi, ibu-ibu yang ini baik kok," ujar mantan pacar vokalis Yuni Shara itu sambil menunjuk ke Iis.

Entah apa maksud sesungguhnya canda Raffi tersebut, yang jelas para penonton tertawa mendengarnya.

Editor :Liwon Mmaulana(galipat)

Sumber:Kompas.com

HAJI Ibadah Haji mengikut kebiasaan sebutan orang adalah ‘haji besar’ dan ibadah Umrah pula disebut ‘haji k

HAJI

Ibadah Haji mengikut kebiasaan sebutan orang adalah ‘haji besar’ dan ibadah Umrah pula disebut ‘haji kecil’. Musim Haji bermula daripada 1 Syawal hingga 10 Zulhijjah (hari raya puasa hingga hari raya haji), manakala Umrah boleh dilakukan pada bila-bila masa termasuk di luar musim haji. Dari segi syarak pula ianya adalah mengunjungi Baitullahil Haram di Mekah untuk mengerjakan ibadat-ibadat yang tertentu di sana.

 .
Menunaikan Haji

Menunaikan haji adalah rukun Islam kelima dan ia dikerjakan hanya di sekitar tanah suci Mekah serta masanya hanya dari 9 hingga 13 Zulhijah. Haji menurut syarak adalah mengunjungi Baitullah (Rumah Allah) di Mekah untuk beribadat ‘manasik’ (tawaf, saie, bergunting) dan wukuf pada waktu serta syarat-syarat tertentu dalam bulan Zulhijah.

 .

Firman Allah SWT: “Dan Allah mewajibkan ke atas manusia mengerjakan ibadat haji dengan mengunjungi Baitullah iaitu sesiapa yang mampu dan berkuasa untuk sampai ke sana. Dan sesiapa yang kufur (ingkar kewajipan haji itu), maka sesungguhnya Allah Maha Kaya (tidak berhajatkan sesuatu pun) dari sekalian makhluk.” (Surah Al-Imran, ayat 97)

 .

Ibadat haji hanya diwajibkan kepada Muslim yang berkemampuan dari segi kewangan, kesihatan fizikal dan juga mental. Allah membuka ruang dan memudahkan semua hamba-Nya menziarahi, mendekatkan diri dan bermunajat kepada-Nya serta memohon limpah Rahmat-Nya dan Hidayah-Nya. Ibadat haji adalah satu-satunya peluang keemasan untuk kita mengadap Allah secara lebih dekat.

.

Firman Allah dalam surah al-Hajj: “Dan serulah manusia untuk mengerjakan haji, nescaya mereka akan datang kepada-Mu dengan berjalan kaki, atau mengenderai setiap unta yang kurus, mereka datang dari segenap penjuru yang jauh agar mereka menyaksikan berbagai-bagai manfaat untuk mereka dan agar mereka menyebut nama Allah pada beberapa hari (hari raya haji dan tasyrik) yang telah ditentukan.”

.

Pemergian ke kota Makkah atau Arafah bukan semata-mata perjalanan jasad, tetapi perjalanan ‘rabbani’ iaitu perjalanan berserta ketulusan hati dan rohani ke arah menemui Allah SWT serta mengeratkan jalinan hubungan antara Allah sebagai Khalik (Pencipta) yang menjadikan alam sebagai makhluk-Nya dan manusia sebagai khalifah-Nya.

Firman Allah SWT.: “Dan sempurnakanlah ibadat haji dan umrah kerana Allah.” (Surah al-Baqarah, ayat 196).

.

Haji dan Umrah, kedua-duanya hanya wajib sekali saja seumur hidup dan sunat dikerjakan berulang-ulang kali. Perbezaan jelas antara kedua-duanya ialah haji hanya boleh dikerjakan dalam bulan haji iaitu mulai 1 Syawal hingga naik fajar hari 10 Zulhijah.

.

Allah menyediakan ganjaran cukup besar bagi sesiapa yang mengerjakan umrah dan haji pada bulan ini. Rasulullah SAW bersabda: “Daripada satu umrah ke umrah berikutnya adalah penghapus semua kesalahan serta dosa yang berlaku antara keduanya. Haji yang mabrur (yang dilakukan dengan ikhlas dan sempurna) itu tidak ada ganjarannya yang setimpal melainkan syurga.” (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim).

.

.
Niat Haji dan Umrah

1.  Niat mengerjakan Haji:
نَوَيْتُ الْحَجَّ وَأَحْرَمْتُ بِهِ لِلَّهِ تَعَاَلَى

Daku mengerjakan Haji dan berihram dengannya kerana Allah Ta’ala.

2.  Niat mengerjakan Umrah:
نَوَيْتُ الْعُمْرَةَ وَأَحْرَمْتُ بِهَا لِلَّهِ تَعَاَلَى

Daku mengerjakan Umrah dan berihram dengannya, kerana Allah Ta’ala.

3.  Niat mengerjakan Haji dan Umrah serentak (Haji Qiran):
نَوَيْتُ الْحَجَّ وَالْعُمْرَةَ وَأَحْرَمْتُ بِـهِمَا لِلَّهِ تَعَاَلَى

Daku mengerjakan Haji dan Umrah serta berihram dengan kedua-duanya, kerana Allah Ta’ala.

.

.
FADILAT HAJI

Antara hadis Rasulullah SAW yang menghuraikan mengenai kelebihan ibadat haji, umrah dan tanah suci Makkah ialah:

    Ibadat haji itu dapat menghilangkan dosa sebagaimana air dapat menghilangkan segala daki.
    Setiap hari Allah menurunkan 120 rahmat untuk orang yang mengerjakan haji di Baitullah; 60 rahmat untuk orang yang bertawaf, 40 rahmat untuk orang yang bersolat dan 20 rahmat untuk yang memandang kepada Kaabah.
    Haji yang mabrur ialah pekerjaan haji yang tidak bercampur dengan dosa sejak ihram hingga Tahalul.
    Sesiapa yang mengerjakan haji kerana Allah dan dia tidak merosakkannya dengan sebab bersetubuh dan tidak membuat sebarang maksiat, maka pulangnya kelak seperti bayi yang baru dilahirkan oleh ibunya.
    Iringilah hajimu dengan melakukan umrah, kerana kedua-duanya akan menghapuskan kemiskinan dan dosa, laksana relau yang membakar hangus segala kotoran besi, emas dan perak.
    Tiadalah ganjaran lain bagi haji yang mabrur melainkan Syurga.
    Hujjaj dan Ummar  (Jemaah Haji dan Umrah) semuanya tetamu Allah, jika mereka berdoa kepada-Nya akan diperkenankan, jika mereka pohonkan keampunan akan diampunkan.
    Dari umrah ke umrah adalah penghapus dosa antara keduanya. Haji yang mabrur tiadalah lain ganjarannya melainkan syurga.
    Sesiapa yang sabar menanggung sakit sehari di Makkah, maka Allah tulis pahala amal soleh yang dikerjakan olehnya di luar Makkah sebanyak 60 tahun.
    Sesiapa yang bersabar menanggung satu saat panas siang hari di Makkah, Allah akan menjauhkan dia 100 tahun lamanya di neraka Jahanam.
    Sesiapa yang meninggal dalam pelayaran ke Tanah Suci Makkah sama ada waktu pergi atau balik, segala dosanya tidak akan dipamerkan dan tidak akan dikira pada hari kiamat (diampunkan).
    Siapa yang meninggal di Makkah seolah-olah dia telah meninggal di langit dunia.
    Baitullah ini adalah tunjang Islam, siapa yang keluar kerana mengunjunginya untuk mengerjakan haji atau umrah, dia dijamin Allah, jika dia meninggal ia akan dimasukkan ke syurga-Nya, jika dia pulang, pulang dengan ganjaran dan harta.
    Perbelanjaan yang dikeluarkan untuk ibadat haji adalah seperti perbelanjaan untuk fisabilillah, satu dirham digandakan dengan 700 X.
    Satu dari tanda-tanda haji yang diterima ialah; Apabila ia melakukan kebaikan dan amalan melebihi dari sebelum pemergian ke Makkah dan tidak lagi terdorong ke arah perkara-perkara maksiat.

SYARAT WAJIB SAH HAJI

Haji diwajibkan sekali sahaja seumur hidup, apabila memenuhi syarat:

    Islam
    Baligh dan berakal (Mukallaf).
    Merdeka
    Berkemampuan dan berkuasa.
    Wanita mesti mendapat izin suami atau wali, dan ditemani oleh suami, mahram atau wanita yang dipercayai.

 .

 .
RUKUN HAJI

1.  Niat ihram
2.  Berwukuf di Arafah.
3.  Tawaf  Ifadah.
4.  Saie di antara Shafa dan Marwah.
5.  Bercukur atau bergunting rambut (Tahalul).
6.  Tertib pada kebanyakan rukun.

Jika tertinggal salah satu rukun atau tidak mengikut syaratnya maka Haji / Umrahnya TIDAK SAH (BATAL) dan terpaksa mengqadakannya semula dengan segera kerana masih di dalam ihram (pantang larang).

.

.
BATAL HAJI

    Tidak melakukan semua rukun haji dengan sempurna mengikut syarat-syaratnya.
    Tidak melakukan dan hadir sendiri di tempat ibadat dan dalam masa yang ditetapkan, walaupun boleh dengan bantuan orang lain.
    Melakukan persetubuhan semasa ihram kecuali sesudah tahallul awal.
    Hilang akal atau pengsan sepanjang menunaikan haji.
    Membatalkan niat ibadat oleh sesuatu keadaan.
    Murtad.

.

.
SYARAT WAJIB MENGERJAKAN HAJI

    Niat ihram di Miqat.
    Menjaga larangan dalam ihram.
    Bermalam di Mudzalifah.
    Melontar Jamrah Al-Aqabah.
    Bermalam di Mina.
    Melontar ketiga-tiga jamrah pada hari-hari Tasyriq.

Sekiranya tertinggal salah satu daripadanya HAJI / UMRAHNYA SAH tetapi diwajibkan dam

.

SIMBOLIK RUKUN DAN WAJIB HAJI (Klik Di Sini)

.

.

Slide Haji Dan Umrah
Ibadat Haji & Umrah Jenis Haji & Umrah

.

.

Artikel Seterusnya Klik Tajuk-Tajuk Di Bawah…

JENIS-JENIS HAJI  (Klik Di Sini)

IHRAM  (Klik Di Sini)

MIQAT   (Klik Di Sini)

TAHALUL  (Klik Di Sini)

TAWAF  (Klik Di Sini)

SAIE  (Klik Di Sini)

WUKUF DI ARAFAH   (Klik Di Sini)

DOA MALAM ARAFAH   (Klik Di Sini)

MABIT DI MUDZALIFAH   (Klik Di Sini)

MELONTAR   (Klik Di Sini)

DAM   (Klik Di Sini)

.

.
HIKMAH HAJI

    Menghapuskan dosa dan membersihkan jiwa.
    Mendapat keampunan dan ganjaran daripada Allah.
    Meningkatkan keimanan dan ketakwaan kepada Allah SWT.
    Memahami dan mengayati sejarah kecemerlangan Islam dengan mendalam.
    Melahirkan rasa syukur atas nikmat harta dan kesihatan yang diberikan Allah.
    Menimbulkan rasa keinsafan di dalam hati kerana ketika mengerjakan haji, kerana semua hamba Allah itu sama saja keadaannya dan tanggungan beban sama ada yang kaya, miskin, raja atau rakyat biasa.

Sumber : http://shafiqolbu.wordpress.com

Baca Artikel Lainnya : PERBEDAAN HAJI DAN UMRAH

Mr. Mankiewicz, an Oscar-nominated screenwriter for “I Want to Live!,” also wrote episodes of television shows such as “Star Trek” and “Marcus Welby, M.D.”

Mr. Bartoszewski was given honorary Israeli citizenship for his work to save Jews during World War II and later surprised even himself by being instrumental in reconciling Poland and Germany.

Artikel lainnya »